Mindfulness

Alice Bjerregaard

 

 

 

 

Mindfulness i hverdagen. Et kursus om mindfulness med lidt meditation.

 

Det gør mindfulness

 

  • Giver enkle redskaber og teknikker, bl.a. åndedræts og meditationsteknikker, som med tiden, ved daglig udførelse og træning, vil være med til at påvirke både hjernen og centralnervesystemet.
  • Giver mere overskud, energi, rummelighed og overblik, både mentalt, fysisk og følelsesmæssigt.
  • Hvor man ved ”daglig udførelse” lærer at reducere negative tankemønstre og vaner.
  • Mindfulness, også kaldet: ”bevidst nærvær”, at være bevidst om det vi gør, mens vi gør det, er et eminent redskab til at bringe mere nærvær, ro og balance ind i hverdagen.
  • Mindfulness modvirker stress, nedtrykthed, styrker sindet, giver bedre søvn, giver os mulighed for at opøve evnen til at være i nuet, være med det der er (et ex. kan være kroniske smerter).
  • Mindfulness er for alle.

Sådan arbejder vi

 

  • Forløbet er tilrettelagt således, at man hver gang vil få et teoretisk oplæg, som udbygges med øvelser.
  • Vi begynder med lette øvelser. Efterhånden i forløbet, bliver der bygget mere på. Det gør at alle kan være med.
  • Der vil være lette hjemmeopgaver i form af meditationer mm (indtalt på CD).
  • Herved har alle mulighed for at øve sig i hverdagen: ”daglig praksis”.
  • Der vil hver gang være en ”siden sidst runde”, hvor deltagerne, kan dele deres oplevelser med resten af holdet.
  • Der vil være en kort kaffepause midt i undervisningstiden.

 

  • Små hold min. 8 max 15, vigtig for at få tid til feedback.
  • Afholdes 1 gang om ugen
  • 8 gange af 2,5 timer. Pris kr. 1.500,00
  • Incl. kaffe/te, frugt og lidt sødt.
  •  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © Mama Vita 2013